diumenge, 8 de març del 2009

final microcontes

Ahir va acabar el curs sobre microcontes. La veritat és que les dues sessions en que jo he pogut participar han estat molt denses. Definicions, exemples, exercicis... dos dies per entrar dins aquest complex mon literari que, tot i haver-ne llegit alguna que altra vegada, no pensava que, potser, m'atreviria a fer-ne algun.

Dels exercicis n'hi havia de tota mena. Des de treure un microconte a partir d'una imatge (vegeu exercici de microconte, en aquest mateix bloc) a altres modalitats. Com a mostra, vagin aquests exemples:

De deu paraules elegides lliurement per cadascú, el professor tria la tercera, la quinta i l'octava. A les hores havíem de fer un microconte on apareguessin les elegides. Treball, Menorca, roques, foren les meves. La història queda així:

Havia vingut a Menorca cercant treball. Sabia, pels follets turístics, de l'idíl·lic paisatge. En arribar s'espantà. Tot son roques!

En un altre havíem d'aprofitar una frase ja feta (d'un llistat).

Predicava amb l'exemple. Exemple em fer una botifarra.

Plantejar una redacció amb mots monosil·labics:

Ell és molt bo, o no.

O fer un microconte com si fos un anunci:

Cerc anunci per trobar.

En general es diu que el microconte ha de ser impactant però també que "ha d'oferir la mínima informació per part del narrador per tal d'obtenir la màxima fantasia per part del lector"

En general un curset molt entretingut. El proper microconte -que ja tenc- ja serà de la meva creació.